A Barcelona 180 millió eurós szponzori pénzre vadászik

A Barcelona 180 millió eurós szponzori pénzre vadászik

A Barcelona kereskedelmi részlegére sűrű hónapok várnak, mivel a klub Rakuten és Beko szponzori szerződései hamarosan lejárnak. Meg kell próbálni fenntartani azt a 180 millió eurós bevételt, amelyet ez a terület évente termel.

A klub forrásai kifejtik, hogy a következő két évben gyakorlatilag lehetetlen lesz ezt az összeget növelni a koronavírus-járvány és egyéb problémák miatt, így ennek megtartása a cél.

A Rakuten-üzlet

A Rakuten a Barcelona fő mezszponzora, és hamarosan a szerződésük utolsó évébe lépnek. Az éves összeg 55 millió euró plusz járulékokról 30 millió euróra plusz járulékokra csökken. Aztán 2022 nyarán lezárul ez az üzlet.

A Barcelona azonban dolgozik azon, hogy a 2022-es lejárati dátumon túl is megújítsa ezt a szövetséget. Ahhoz azonban, hogy hasonló összegeket követeljen a klub, nagyon érdekes ajánlatot kellene tennie. Ráadásul olyan sztárok, mint Neymar és Luis Suárez már távoztak, és Lionel Messi jövője sem biztos. Joan Laporta pénteki sajtótájékoztatóján is említette ezeket a tárgyalásokat.

A Barcelona is kezd ajánlatokat kapni a mezszponzorációra, és ezeket tanulmányozni fogják, miközben más szponzorációs területeket is megvizsgálnak, amelyeket jobban ki lehetne használni.

Van azonban egy határidő, a Nike ugyanis októberben jelezte, hogy a Barcelona tájékoztatja őket a 2022/23-as szezontól kezdődő mezszponzoráról, mivel előre kell tudniuk, hogy dolgozni tudjanak a replika szerelések legyártásán.

Beko és a mez ujjai

A Beko egyébként eddig évi 19 millió euróért szponzorálta az edzőruhákat és jelent meg a mezek ujján, de a meccseken már nem fognak megjelenni, és a hozzájárulásuk 10 millió euróra csökken.

A klub tehát elkezdhet új ujjszponzor után nézni. Források szerint tavasszal volt egy ajánlat, ami nem jutott tovább, és most nincs jól körülhatárolt ajánlat.

Előszezon Németországban és Izraelben

A klub az előszezonon is dolgozik, egy németországi és egy izraeli túra a terv. Néhányan azonban a jelenlegi politikai helyzet miatt aggódnak az izraeli látogatás miatt, és attól tartanak, hogy egy ilyen túra elriasztaná a potenciális szponzorokat.

A Camp Nou névhasználati jogai

Josep Maria Bartomeu regnálása idején azt mondták, hogy több tucatnyi céget érdekelt, hogy a nevük a Barcelona stadionjának részeként szerepeljen. A probléma az volt, hogy egyikük sem érte el a kért árat, amely egyesek szerint a piaci normák felett volt.

Most, ebben a pillanatban a tárgyalások leálltak, és kevesebb az optimizmus, miközben a Camp Nou projekt továbbra is bizonytalan.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x